بازگشایی نماد «آرام» و آغاز معاملات آن در بورس

بازگشایی نماد «آرام» و آغاز معاملات آن در بورس

۲۵ اسفند ۱۴۰۰

بازگشایی نماد این صندوق و آغاز معاملات آن تنها 3 روز پس از پایان پذیره‌نویسی امکان‌پذیر شده است.

این صندوق قابل معامله (ETF) در مرحله پذیره نویسی، موفق به جلب مشارکت حدود ۱۴۰ هزار سرمایه‌گذار شد که این استقبال چشم‌گیر سرمایه‌گذاران از این نماد را نشان می‌دهد. با آغاز فعالیت این صندوق، افرادی که موفق به مشارکت در مرحله پذیره‌نویسی نشدند، می‌توانند در بورس این نماد را جستجو کنند و به معامله آن بپردازند.

صندوق شاخصی آرام به عنوان دوازدهمین صندوق سرمایه‌گذاری سبدگردان مفید از امروز فعالیت خود را در بازار آغاز کرده و این هدف را دنبال می‌کند که عملکردی متناسب با شاخص بورس داشته باشد.

پذیره‌نویسی صندوق آرام روز یکشنبه 15 اسفند با سقف ۱۰۰ میلیون واحد آغاز و با استقبال سهامداران به ویژه سهامداران حقیقی در زمان کوتاهی سقف اولیه آن تکمیل شد؛ با مجوز افزایش سقف سازمان بورس و با توجه حجم بالای مشارکت، بلافاصله سقف مجاز پذیره‌نویسی تا ۵۰۰ میلیون واحد افزایش یافت و تا روز شنبه 21 اسفند این سقف نیز تکمیل شد. همزمان با آغاز فعالیت این صندوق، مجوز افزایش سقف آن تا 2 میلیارد واحد اخذ شد.

هدف صندوق شاخصی (Index fund) آرام تشکیل پرتفوی متناسب با شاخص کل بورس است تا بتواند بازدهی مشابه با آن را به دست بیاورد. پیش‌بینی می‌شود این صندوق، متناسب با عملکرد شاخص کل بورس بازدهی داشته باشد.