واریز مازاد سود قطعی صندوق «حامی» مفید

واریز مازاد سود قطعی صندوق «حامی» مفید

۹ آبان ۱۴۰۲

سود قطعی صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت «حامی» مفید در بازه زمانی ابتدای آبان ۱۴۰۱ تا انتهای مهر ۱۴۰۲ محاسبه و مبلغ مازاد آن به حساب سرمایه‌گذاران این صندوق واریز شد.

مجموع مبلغ مازاد سود قطعی صندوق «حامی» مفید در دوره زمانی آبان ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲ پس از محاسبات صورت‌‌گرفته ۵۶۳ میلیارد تومان برآورد شده که علاوه بر مبالغ سود ماهانه واریز شده است.

طبق مقررات و دستورالعمل‌های سازمان بورس، صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت با پایان سال مالی، سود قطعی خود را محاسبه و مازاد سود را به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌کنند.

بنابر محاسبات صورت‌گرفته، مازاد سود واریزی با سود قطعی در سال ۱۴۰۱ صفر و در سال ۱۴۰۲ به میزان ۲.۵ درصد بوده است.

صندوق «حامی» یک صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت است که به‌دلیل تغییر مداوم ترکیب دارایی‌ها، متفاوت بودن بازده اوراق مختلف و شرایط بازار سرمایه، نمی‌توان نرخ ثابتی را برای میزان بازده دارایی‌های صندوق حامی تعیین کرد. از این رو پس از پایان سال مالی، با محاسبات دقیق، سود قطعی صندوق محاسبه شده و در صورت وجود مازاد نسبت به مبلغی که به‌طور مستمر واریز شده است، مبلغ مازاد جداگانه واریز می‌شود.

با طرح حامی اگر وجه موجود در حساب کارگزاری کاربران بلااستفاده بماند، در صورت موافقت ایشان تبدیل به سرمایه‌گذاری کم‌ریسک درآمد ثابت با سوددهی روزشمار و پرداخت ماهیانه خواهد شد. سود سرمایه‌گذاری در «حامی» به‌طور روزشمار محاسبه و به قدرت خرید سرمایه‌گذاران در سامانه معاملاتی اضافه می‌شود.