امکان واریز وجه بدون محدودیت و آسان در سامانه‌های معاملاتی مفید

امکان واریز وجه بدون محدودیت و آسان در سامانه‌های معاملاتی مفید

۲۱ آبان ۱۴۰۲

کاربران سامانه‌های معاملاتی بورس اوراق بهادار می‌توانند قدرت خرید خود در حساب کاربری‌شان را با هر مبلغی که مدنظر دارند، بدون محدودیت در درگاه‌های آنلاین بانکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک افزایش دهند.

پیش از این، کاربران می‌توانستند روزانه حداکثر تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به قدرت خرید حساب کاربری خود اضافه کنند اما اکنون طبق ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار، این محدودیت در درگاه‌های پرداخت  افزایش قدرت خرید برداشته شده است.

با این حال، باید توجه داشت که بر اساس ابلاغیه مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس، هرگونه واریز وجه به سامانه‌ها و ابزارهای معاملاتی بازار سرمایه صرفاً با کارت‌های بانکی متعلق به شخص صاحب حساب کاربری امکان‌پذیر است.

در حال حاضر ۵ درگاه پرداخت در سامانه معاملاتی ایزی‌تریدر اربیس فعال است که امکان واریز وجه بالای ۱۰۰ میلیون تومان از طریق همه این درگاه‌ها طبق ضوابط تعیین‌شده از سوی بانک مرکزی و سازمان بورس وجود دارد.

در سامانه معاملاتی مفید آنلاین نیز از ۴ درگاه پرداخت، این امکان برای ۳ درگاه تجارت الکترونیک پارسیان، به‌پرداخت ملت و آسان‌پرداخت (آپ) فراهم شده است و تنها در درگاه پرداخت بانک پاسارگاد همچنان سقف ۱۰۰ میلیون تومان واریز وجود دارد.

علاوه بر درگاه‌های پرداخت، بانک مبدأ در سمت پرداخت‌کننده نیز می‌بایست این امکان را فراهم کرده باشد. در حال حاضر ۱۲ بانک ملت، سامان، پاسارگاد، رسالت، خاورمیانه، سپه، مسکن، رفاه کارگران، گردشگری، پست بانک، تجارت و صادرات این امکان را برای حساب‌های خود مهیا ساخته‌اند. سایر بانک‌ها نیز در حال فراهم‌کردن این شرایط هستند. در صورت وجود هرگونه ابهام در خصوص قوانین جدید واریز وجه به حساب کارگزاری مطابق دستورالعمل جدید بانک مرکزی و سازمان بورس، می‌توانید با شماره ۸۷۰۰ ۰۲۱ در ارتباط باشید.