«آتیه مفید» اولین صندوق بازنشستگی تکمیلی، پذیره‌نویسی می‌شود

«آتیه مفید» اولین صندوق بازنشستگی تکمیلی، پذیره‌نویسی می‌شود

۱۵ آذر ۱۴۰۲

اولین صندوق بازنشستگی تکمیلی کشور با نام «آتیه مفید» هفته آینده پذیره‌نویسی می‌شود.

صندوق بازنشستگی تکمیلی «آتیه مفید» که از سوی سبدگردان مفید تاسیس شده است، محصولی جدید در بازار سرمایه ایران به شمار می‌رود و افرادی که برای دوران بازنشستگی خود یا آینده فرزندانشان در این صندوق سرمایه‌گذاری می‌کنند، از فرصت کسب بازدهی مطلوبی در بازار سرمایه بهره‌مند می‌شوند.

صندوق بازنشستگی تکمیلی «آتیه مفید» از نوع صدور و ابطالی است و هر واحد آن در پذیره‌نویسی یک هزار تومان قیمت دارد. سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به بخش سرمایه‌گذاری در سامانه «ایزی‌تریدر» یا «اپلیکیشن مفید» برای صدور واحدهای این صندوق اقدام کنند.

صندوق‌های بازنشستگی در ایران معمولاً به نهاد‌های عمومی تعلق دارند، اما صندوق بازنشستگی تکمیلی «آتیه مفید» با استفاده از فرصت‌های بازار سرمایه تاسیس شده است که ضمن ایجاد تنوع‌ در ترکیب دارایی‌ها، سعی در کسب بازدهی مطمئن‌تر و مناسب‌تر برای دوران بازنشستگی دارد.

شفافیت یکی از مهم‌ترین مزایای صندوق بازنشستگی تکمیلی «آتیه مفید» است. اطلاعات این صندوق نظیر صورت‌های مالی،‌ ترکیب دارایی و بازدهی در دوره‌های مشخص برای عموم سرمایه‌گذاران منتشر می‌شود و فعالیت آن روزانه قابل رصد است.

صندوق «آتیه مفید» جدیدترین محصول سبدگردان مفید است. این سبدگردان از سال ۱۳۸۷ آغاز به کار کرده است و در حال حاضر مدیریت ۱۳ صندوق سرمایه‌گذاری متنوع را بر عهده دارد.