پذیره‌نویسی صندوق آرام با مشارکت چشم‌گیر سهامداران حقیقی به پایان رسید

پذیره‌نویسی صندوق آرام با مشارکت چشم‌گیر سهامداران حقیقی به پایان رسید

۲۲ اسفند ۱۴۰۰

نکته حائز اهمیت در این پذیره‌نویسی حضور حداکثری سهامداران حقیقی است که در نوع خود مشارکت کم نظیری را رقم زده‌اند. بیش از ۱۳۷ هزار سهامدار حقیقی در این پذیره‌نویسی مشارکت داشته‌اند که نزدیک به 100 درصد از کل شرکت‌کنندگان در پذیره‌نویسی را تشکیل می‌دهند.

به زودی با اخذ مجوزهای قانونی امکان معاملات ثانویه واحدهای این صندوق شاخصی از طریق سامانه‌های معاملاتی برای سهامداران فراهم خواهد شد.

پذیره‌نویسی صندوق آرام روز یکشنبه 15 اسفند با سقف ۱۰۰ میلیون سهم آغاز و با استقبال سهامداران به ویژه سهامداران حقیقی در زمان کوتاهی سقف اولیه آن تکمیل شد؛ با مجوز افزایش سقف سازمان بورس و با توجه حجم بالای مشارکت، بلافاصله سقف مجاز پذیره‌نویسی تا ۵۰۰ میلیون سهم افزایش یافت و تا روز شنبه 21 اسفند این سقف نیز تکمیل شد.

سبدگردان مفید که این صندوق قابل معامله ETF را عرضه کرده است، از مشارکت چشم‌گیر سرمایه‌گذاران به ویژه سهامداران حقیقی که سهم اصلی را در این صندوق دارند، تقدیر کرد.

صندوق شاخصی «آرام» دوازدهمین صندوق سرمایه‌گذاری سبدگردان مفید است که جهت توسعه تنوع سبد محصول صندوق‌های سرمایه‌گذاری مفید وارد بازار شده است.

هدف صندوق شاخصی (Index fund) آرام تشکیل پرتفوی متناسب با شاخص کل بورس است تا بتواند بازدهی مشابه با آن را به دست بیاورد. پیش‌بینی می‌شود این صندوق، متناسب با عملکرد شاخص کل بورس بازدهی داشته باشد.