مشارکت 35 هزار نفر در دوره‌های آموزشی رایگان کارگزاری مفید

مشارکت 35 هزار نفر در دوره‌های آموزشی رایگان کارگزاری مفید

۱۴ تیر ۱۴۰۰

دانش و تخصص پیش نیازهای اصلی ورود به هر فعالیت اقتصادی است، به ویژه در بازار سرمایه این موضوع از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. بین دانش و بازدهی در بازار سرمایه رابطه مستقیمی وجود دارد به این معنی که هر چه میزان دانش و اطلاعات تخصصی در خصوص بازار سرمایه ارتقاء پیدا کند میزان بازدهی از این بازار بیشتر و احتمال ضرر کمتر خواهد شد.

از این جهت آموزش فعالان و علاقه‌مندان به فعالیت در بازارسرمایه به ویژه افراد تازه وارد یکی از رویکردهای اصلی کارگزاری مفید بوده و همگام با تغییرات و پیشرفت‌های بازار سرمایه، آموزش‌ها نیز از نظر محتوا و شکل برگزاری به‌روز شده است.

با توجه به افزایش علاقه‌مندان به حضور در بازار سرمایه طی سال گذشته بخش آموزش کارگزاری مفید نیز توسعه یافته و پلت‌فرم تخصصی آموزش مفید در سال 1399 نه فقط برای مشتریان مفید بلکه برای عموم افراد علاقه‌مند راه‌اندازی شده است.

توسعه آموزش آنلاین در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی از دیگر اقدامات کارگزاری مفید است که دوره های آموزشی از سطح مبتدی تا پیشرفته را با استفاده از مدرسان برجسته برگزار می‌کند؛ از ویژگی‌های این دوره‌ها می‌توان به سبک آموزش عملی (practical)، رایگان بودن و امکان شرکت عموم در آن‌ها، اشاره کرد.

کارنامه عملکرد آموزش کارگزاری مفید نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری و به طور میانگین روزانه ۳ کارگاه آموزشی آنلاین برگزار شده که هر دوره حدودا 90 دقیقه بوده و 520 نفر در آنها شرکت کرده‌اند.

از جمله مهمترین عناوین دوره‌ها در سطح مبتدی شامل تابلوخوانی مقدماتی، فیلترنوسی مقدماتی، آشنایی با ضروری ترین قوانین بورس، انواع افزایش سرمایه، انواع مجامع، آشنایی با صندوق‌های سرمایه‌گذاری، آشنایی با اوراق تبعی، سایت‌های پرکاربرد بورسی و آشنایی با معاملات آتی، بوده است. دوره‌های در سطح متوسط و پیشرفته نیز شامل تابلوخوانی پیشرفته، تابلوخوانی تلفیقی، معامله براساس حمایت و مقاومت، انواع واگرایی‌ها، انواع الگوهای شمعی، فیبوناچی، ایچیموکو، امواج الیوت و پرایس اکشن، کارگاه روش تحلیلی CANSLIM، نحوه مقایسه شرکت‌ها در 2 گروه استخراج کانه‌های فلزی و همچنین گروه پالایشی، می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و دنبال کردن برنامه‌های آموزشی فصل تابستان می‌توانند به سایت آموزش کارگزاری مفید مراجعه کنند.

در کنار آموزش، مراکز مشاوره سرمایه‌گذاری و مرکز تماس 24 ساعته کارگزاری مفید از جمله امکانات خدماتی است که فعالان و علاقه‌مندان را جهت شناخت و دریافت اطلاعات بیشتر جهت سرمایه‌گذاری مطمئن در بازار سرمایه یاری می‌کند.