استقبال چشمگیر سرمایه‌گذاران از صندوق اهرمی «توان» مفید

استقبال چشمگیر سرمایه‌گذاران از صندوق اهرمی «توان» مفید

۱۴ آذر ۱۴۰۱

پذیره‌نویسی واحدهای ممتاز صندوق اهرمی «توان» که از سوی سبدگردان مفید ارائه شده است، با مشارکت چشمگیر سهامداران حقیقی در کمتر از ۲ ساعت پس از شروع پذیره‌نویسی و رسیدن به سقف ۵۰۰ میلیارد تومانی در واحدهای ممتاز به پایان رسید.

سبدگردان مفید بدین وسیله از مشارکت قابل‌توجه سرمایه‌گذاران قدردانی می‌کند.

۸۰ درصد سرمایه‌گذاران در این پذیره‌نویسی سهامداران حقیقی به تعداد ۷ هزار سرمایه‌گذار هستند که در مجموع ۳۹۱ میلیارد تومان در صندوق اهرمی «توان» سرمایه‌گذاری کرده‌اند. ۲۴ سرمایه‌گذار حقوقی نیز در مجموع ۹۸ میلیارد تومان در این صندوق سرمایه‌گذاری انجام داده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود که پس از اتمام پذیره‌نویسی واحدهای ممتاز، ارائه واحدهای عادی صندوق اهرمی «توان» پس از اخذ مجوزهای لازم طی ۴۸ ساعت آینده و در روز دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ آغاز شود.

صندوق اهرمی «توان» متشکل از واحدهای عادی در قالب صدور و ابطالی و واحد ممتاز به‌عنوان ضامن سود واحدهای عادی است. با استفاده از ابزار اهرم، با فرض مثبت بودن شرایط بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری در صندوق اهرمی «توان»، می‌تواند سود بیشتری را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان بیاورد.

در واحدهای عادی صندوق اهرمی «توان» حداقل مدت سرمایه‌گذاری برای کسب سود ۳۰ روز تقویمی است. 

اولویت پذیره‌نویسی ابتدا با واحدهای ممتاز است که به‌صورت قابل معامله (ETF) عرضه خواهد شد و پس از پایان پذیره‌نویسی و دریافت مجوز فعالیت صندوق قابل معامله، واحدهای عادی پذیره‌نویسی خواهند شد.

در صندوق اهرمی «توان» که سبدگردان مفید طراحی کرده است، ۵۰۰ میلیون واحد در قالب واحدهای قابل معامله در بورس (ETF) است که توسط سرمایه‌گذاران در زمان پذیره‌نویسی تأمین شد. حداکثر یک میلیارد واحد نیز در قالب واحدهای عادی صدور و ابطالی در آینده نزدیک پذیره‌نویسی خواهد شد.